Livet i Frihet

Följ våra resor i världen, utan måsten och stress. Just nu - Transsibiriska järnvägen ✅ Asien 150930-160603

Fem

Publicerad 2016-05-18 12:32:44 i Allmänt,

Fem. 
Fem nätter, fem morgnar, fem stekheta dagar i solen. Fem dagar till som folk kommer fram och frågar om man inte kan vara snäll och ställa upp på en selfie tillsammans med dem. 

Jag längtar nog precis lika mycket efter att komma till Europa igen som jag längtade efter att få fly från det. För ganska snart åtta månader sedan lämnade vi allt. Nycklarna till vår lägenhet, jobbet, vardagen, nära och kära och hela Europa för att med varsin ryggsäck leva livet i frihet. 
Inga måsten, inga tider att passa. Vi styrde kosan dit vi kände för. Ändrade rutt mer än en gång, planerade och planerade om. Vi lärde oss en ny sida av varandra. En sida som bara kommer fram när man är varm, svettig, kissnödig och hungrig. Allt på samma gång. Detta i kombination med att ha en 18 kg tung väska på ryggen och en mindre lättare väska på magen. 

Vi har tagit oss från land till land. Fått uppleva och fått se mer än de flesta gör på många år. Flugit mycket, åkt minibussar mer och tillbringat timme efter timme på en eller en annan strand. 

"Ni kommer tröttna, bli uttråkade och vilja åka hem" var det flera som sa innan vi begav oss. Sanningen är att jag bara längtat hem tre gånger. 
Första gången under jul, andra gången när vi satt på fel båt påväg till fel ö i Maldiverna. Den sista gången är nu. Troligtvis mest för att vi faktiskt är påväg hem och man vill därför inte vänta. 

Men, jag har inte blivit uttråkad mer än för på sin höjd några timmar. Jag har inte tröttnat, varesig på att resa, leva enkelt, solen, nya människor eller min kära partner. Precis tvärtemot har jag fått mersmak. Vi har redan pratat om allt från Afrika till USA och Mexico och att tågluffa i Europa. 
 
Jag vill hem, för nu. Jag vill vara hemma och komma in i rutinen. Laga min egen mat och tvätta mina egna kläder. 
För att sedan kunna uppskatta att komma iväg ännu en gång, lämna allt bakom sig och komma tillbaka när man saknar det igen. 

Jag ångrar inte en sekund av något vi gjort, sett eller upplevt. Skulle jag få välja skulle jag göra om allt en gång till utan att tveka. Även om det innebär lite magsjuka och brända kroppsdelar. 

Jag har aldrig skrattat så mycket som under de senaste åtta månaderna. Tack min skrattframkallande maskin för att jag får vara lycklig vid din sida. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela